Ajdovščina, prizorišče 21. andragoškega kolokvija in sklepnega dogodka projekta EPUO

Ljudska univerza Ajdovščina je bila letos ponosna gostiteljica 21. andragoškega kolokvija in sklepnega dogodka projekta EPUO, osrednjega strokovnega srečanja, ki ga v okviru Tedna vseživljenjskega učenja 2017 na vsakoletni ravni organizira Andragoški center Slovenije (ACS). Namen dogodka je bil poudariti vlogo neformalnega izobraževanja pri odzivanju na družbene in podnebne spremembe ter opozoriti na razmere, ki bodo neformalnemu izobraževanju predstavljale izziv tudi v prihodnje. Dvodnevnemu dogajanju se je pridružilo prek 100 udeležencev z ljudskih univerz, Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, raznih društev in ostalih organizacij, ki se (ne)posredno srečujejo z izobraževanjem odraslih. Dogodka so se udeležili tudi gostje z Irske, s Hrvaške, iz Bosne in Hercegovine in Srbije.

Dvodnevno srečanje, ki je potekalo v prostorih Vertikale, Pipistrelove stavbe za razvoj in raziskave, se je pričelo 3. oktobra dopoldan s predstavitvijo dobrih praks neformalnega izobraževanja na lokalni ravni, tj. v Zgornji Vipavski dolini. Ljudska univerza Ajdovščina je predstavila projekt Urbani vrt, ki se je izkazal za enega uspešnejših, ki so ga pripravili v okviru programa PUM-O (Projektno učenje mlajših odraslih). Udeleženci so namreč spomladi v oskrbo prejeli občinsko njivo, ki so jo aktivno obdelovali ter pridelke predelali v številne končne izdelke, kot so zeliščne soli, hidrolati, eterična olja itd., istočasno pa krepili vrednote, kot so skupnostno učenje, kolegialnost in sodelovalnost. Obenem je bil predstavljen tudi Urbani vrt v Mariboru, prvi certificiran ekološki urbani vrt v Sloveniji, ki deluje po načelih solidarnostne ekonomije ter participativnega učenja. Dopoldanski sklop dogodka smo zaključili z vihranjem idej, kako lahko najbolje izkoristimo potencial urbanih vrtov – z medsebojnim sodelovanjem različnih deležnikov (npr. javnih ustanov, društev, formalnih in neformalnih oblik izobraževanja, posameznikov – prebivalcev), načrtovanjem učilnic na prostem, medgeneracijskim in medsektorskim povezovanjem itd.


Popoldanski sklop andragoškega kolokvija so s pozdravnimi nagovori začeli Tadej Beočanin, župan Občine Ajdovščina, mag. Andrej Sotošek, direktor Andragoškega centra Slovenije ter Elvira Šušmelj, generalna direktorica Direktorata za srednje in višje šolstvo ter izobraževanje odraslih, MIZŠ. Sledila je predstavitev strokovnih dogodkov uresničevanja Evropskega programa za učenje odraslih 2015–2017, katerih namen je bil osvetliti problematiko zaposljivosti in socialne vključenosti ranljivih ciljnih skupin odraslih in zanje predstaviti ustrezne rešitve. Pri tem ima neformalno izobraževanje pomembno vlogo, saj bistveno pripomore k pridobivanju ustreznih spretnosti, medtem ko prav izvajalci tovrstnega izobraževanja (npr. ljudske univerze in ostali) predstavljajo glavno gonilno in povezovalno silo. Tako so bili opisani konkretni primeri uspešnega aktivnega vključevanja brezposelnih, mladih in starejših odraslih, priseljencev ter prebivalcev s podeželja kot tudi primeri usposabljanja in razvoja kompetenc že zaposlenih oseb.

Naslednji dan, 4. oktobra, sta začetek kolokvija v ožjem smislu naznanila gostitelja, mag. Andrej Sotošek z ACS in Eva Mermolja, direktorica Ljudske univerze Ajdovščina. Svoja spoznanja in stališča na temo neformalnega izobraževanja in povezovanja s spremembami družbe in narave so predstavili številni domači in tuji strokovnjaki, ki so se na skupnost z nizko stopnjo izobrazbe, zaposlenosti in kvalificiranosti odzvali z močnim prizadevanjem, da bi prebivalcem čimbolj približali različne oblike neformalnega izobraževanja. Obenem so opozarjali tudi na pomen trajnostnega razvoja in podnebnih vplivov, ki se jim lahko prav tako uspešno zoperstavimo z neformalnimi oblikami izobraževanja; slednje so namreč dovolj prožne, da jih lahko ustrezno prilagodimo hitrim spremembam ter jih izvajamo kjerkoli in kadarkoli.

21. andragoški kolokvij je zaokrožil intervju z gostom Ivom Boscarolom, direktorjem podjetja Pipistrel d.o.o., ki nas je pozval k ustvarjalnemu razmišljanju, vseživljenjskemu učenju ter sprejemanju odločitev, ki nas bodo v življenju popeljala onkraj okvirov povprečnosti. 

 

andragoski kolokvij1004-100135andragoski kolokvij1003-100073andragoski kolokvij1003-100069andragoski kolokvij1003-100005andragoski kolokvij1003-100138andragoski kolokvij1003-100125andragoski kolokvij1003-100030andragoski kolokvij1003-100020andragoski kolokvij1003-100151andragoski kolokvij1003-100177andragoski kolokvij1004-100003andragoski kolokvij1004-100019andragoski kolokvij1004-100099andragoski kolokvij1004-100189andragoski kolokvij1004-100182andragoski kolokvij1004-100178andragoski kolokvij1004-100184