Šport za boljšo motivacijo mladih v programu PUM-O+

Velikokrat slišimo, da športna aktivnost pozitivno vpliva na splošno počutje. Zanemarimo pa, da veliko pozitivnega prinese tudi na področju duševnega  zdravja in motivacije posameznika. Številne študije so pokazale, da lahko redna telesna aktivnost zmanjša tveganje za razvoj duševnih motenj, kot so depresija, anksioznost in različne stresne motnje. Prav tako lahko pomaga pri obvladovanju simptomov že obstoječih motenj. Pri mladih so učinki še prej opaziti.

Na PUM-O+ zahajajo mladi, ki sami ne zmorejo ali ne vidijo cilja v dokončanju srednje šole oziroma ne najdejo prve zaposlitve. Njihova starost se giblje med 15. in 29. letom. Tukaj nastopi vloga mentoric, ki naj bi pomagale in motivirale. S tem namenom smo se na PUM-O+ odločili, da ponudimo mladim pozitivno preživet čas tudi na področju športa.

Ob torkih imamo, pod mentorstvom Borisa Vodopivca, ure namiznega tenisa. Le-ta pozitivno vpliva na koordinacijo gibov ter pozitivno deluje na spomin in koncentracijo. Ob sredah izvajamo jogo pri kateri se učimo globokega sproščanja, prihajamo v stik s samim seboj, s svojimi občutki, bolje zaznavamo svoje telo ter spoznavamo vaje, ki vplivajo na posamezne organe, na izboljšanje koncentracije ter na čustveno stabilnost.    

Ob četrtkih pa smo aktivni v Fitnes LAP Lipovž pod mentorstvom Markota Lipovža. V fitnesu treniramo kondicijo, moč in vztrajnost za doseganje ciljev.

Naj naštejem še ostale koristne  učinke športa:

  • Zmanjšanje stresa in anksioznosti

Telesna aktivnost spodbuja sproščanje endorfinov, ki delujejo kot naravni “hormoni sreče”. Prav tako zmanjšuje raven kortizola, hormona, ki je povezan s stresom.

  • Izboljšanje razpoloženja

Športna aktivnost povečuje sproščanje nevro transmiterjev, kot sta serotonin in dopamin, ki sta ključna za uravnavanje razpoloženja. Vadba lahko zmanjša simptome depresije in izboljša splošno čustveno počutje.

  • Izboljšanje samopodobe in samozavesti

Dosežki v športu, pa naj bodo še tako majhni, lahko izboljšajo samopodobo in samozavest. Občutek uspeha in napredka prispeva k pozitivni samopodobi.

  • Povečanje energije in izboljšanje spanja

Redna telesna aktivnost lahko izboljša kakovost spanja, kar posledično prispeva k višji ravni energije in boljšemu počutju čez dan.

  • Socialni stiki in podpora

Sodelovanje v športnih dejavnostih pogosto vključuje interakcijo z drugimi ljudmi, kar lahko vodi do novih prijateljstev in večje socialne podpore. To je še posebej pomembno za preprečevanje občutkov osamljenosti in izolacije, ki jih naši udeleženci velikokrat občutijo.

  • Kognitivne koristi

Telesna aktivnost izboljšuje kognitivne funkcije, kot so spomin, koncentracija in učenje. Redna vadba spodbuja rast novih možganskih celic in izboljšuje delovanje sinaps, kar lahko prispeva k boljšemu duševnemu zdravju na dolgi rok.

  • Izboljšanje splošnega počutja

Vadba prispeva k splošnemu občutku dobrega počutja. Občutek fizične kondicije in vitalnosti se prenese tudi na duševno raven, kar vodi do bolj uravnoteženega in pozitivnega pogleda na življenje.

Redna telesna aktivnost ima številne koristi za duševno zdravje, zato je priporočljivo, da vsak posameznik najde način, kako vključiti šport v svoj vsakdanjik. Naj vam bo pregovor »Zdrav duh v zdravem telesu« motivacija za nadaljnje delo.

Dostopnost