S pomočjo digitalnih orodij do novih znanj

Pandemija Covida-19 je nepričakovano vplivala na prehod iz klasičnega učenja v učilnicah, na e-učenje. Veliko pedagoških delavcev je imelo pri tem nemalo problemov, na različne težave pa so naleteli tudi njihovi učenci, predvsem starejše generacije. Izobraževalci so se našli še pred velikim izzivom, in sicer, kako narediti e-predavanja zanimiva, da misli udeležencev ne bodo odtavale daleč stran.

Tehnologija je lahko zabavna. Z njeno pomočjo lahko čisto vsako e-izobraževanje podkrepimo in nadgradimo. Marsikdo, ki je v zadnjih dveh letih bil primoran slediti e-predavanjem preko različnih programov, je ugotovil, da so ta predavanja lahko zanimiva ali pa zelo dolgočasna. Priprava na e-predavanje se povsem razlikuje od priprave na klasično predavanje, ki se odvija v učilnici. Misli udeležence na e-predavanju hitro odtavajo drugam. Pri pripravi predavanja morajo izobraževalci vsakih sedem minut vnesti en pedagoško-andragoški element, ki bo udeležence »zbudil« in ga spodbudil k sodelovanju. Drugače se lahko kaj hitro zgodi, da udeleženec začne brskati po spletu, pregledovati e-pošto, socialna omrežja itd. Katera digitalna orodja pa lahko izobraževalci uporabijo, da nadgradijo e-predavanje?

Odgovor na to vprašanje smo na Ljudski univerzi Ajdovščina našli v sklopu projekta Erasmus+. DARE- Digital Awareness for Resilience Experiences je dvoletni projekt v katerem Ljudska univerza Ajdovščina sodeluje kot partnerica, skupaj z organizacijami iz Italije, Španije, Bolgarije in Norveške. DARE se zavzema za zapolnitev vrzeli, ki jih je prinesla pandemija Covida-19. Temeljni cilj projekta je spodbujati razvoj digitalnih spretnosti in vseživljenjskega učenja. Temeljni namen pa je s pomočjo uporabe različnih digitalnih orodij, spodbujati razvoj digitalnih spretnosti ljudi ter krepiti vseživljenjsko učenje. V sklopu projekta bodo realizirane različne aktivnosti. V prvem letu izvajanja projekta smo usposabljali učitelje za uporabo različnih digitalnih orodij in metod za izobraževanje na daljavo, razvili smo komplet digitalnih orodij, ki jih izobraževalci pri svojem delu lahko uporabljajo, naslednji korak, pa je postavitev spletne platforme, s pomočjo katere bodo udeleženci pripovedovali zgodbe in tako krepili različne veščine.

Ljudska univerza Ajdovščina je v sklopu projekta izbrala dva učitelja, ki sta se usposobila za uporabo digitalnih orodij. Izobraževanja so zaradi epidemije večinoma potekala on-line, konec meseca maja, pa so se trije sodelavci udeležili projektnega srečanja v Bolgariji. Učitelji so na novo pridobljena znanja na dveh dogodkih predali tudi drugim izobraževalcem odraslih. Predstavili so jim digitalno orodje, ki je bilo prevedeno v slovenski jezik.

Projekt se zaključi februarja 2023, do takrat pa naše učitelje čaka še en izziv. Skupaj z udeleženci bodo pripravljali zgodbe na temo industrijske dediščine Ajdovščine. Zgodbe bodo objavljene na platformi, ki je bila oblikovana v sklopu projekta. Meseca oktobra pa bodo Slovenijo obiskali vsi partnerji vključeni v projekt. Zadnje partnersko srečanje bo namenjeno predstavitvi platforme ter izmenjavi izkušenj in dobrih praks.  

Dostopnost